...

Thursday, 1 August 2013

Adam & Hawa Bercerai | Betul ke??

~ Assalamualaikum ~


Dengar crite Adam & Hawa bercerai plak... betul ke.... haiz... episod akhir hari tu IH tengok elok jer... sweet lagi...Adam siap baring atas katil lagi... masa teman Hawa yang masih sakit sebab melahirkan anak.. Dah bertahun menunggu takkan senang Adam nak lepaskan... ape2 pun fikir la dulu sebelum nak lafaz cerai tu.. bertahun kot tunggu... ~~

tapi apekan daya.. dah jalan cerita dia macam tu kan.... Pandai Aisya Sofea buat cerita.. hehe
ha.... sape-sape yang tak beli lagi buku Adam & Hawa 2 ... meh IH nak cerita sikit....




Sinopsis Dekatnya Cinta (Adam&Hawa2) : By Aisya Sofea

Doa adam mukriz dan ain hawani di bawah multazam di masjidilharam telah dimakburkan allah swt. kini, mereka mengutip makna cinta yang tertinggal sebelas tahun lalu. untuk kali keduanya, mereka saling jatuh cinta kembali. kata dan janji diulang-ulang. Ya tiada sesiapa lagi antara mereka yang kan ditinggal pergi.

Namun, kebahagian mereka tiba2 dipanah petir. dugaan datang menyihir duahati. sejambak bunga ros ditangan ian mencetus prasnagka adam. siapa yang beri? cemburunya menusuk apabila terlihat isterinya bersama lelaki lain, itukah lelaki yang selalu ain puji?

Adam kecewa.kenapa Ain permainkan keprcayaannya? kenapa ain tergamak menduakannya? ain curang! ain tidak setia ain sudah lupa dia adalah suami. akhirnya adam melafazkan talak.

Sekujur tubuh ain bagai kaca yang terhempas. tangannya mengigil menadah takdir. sekli lagi hatinya dipalu pilu. adam salah faham. adam silap pandang. adam lebih ego sebenarnya. emosi suaminya mendahului akal. dia cuba menyuarakan semua itu, tetapi adam enggan lagi mendengar.
Arissa di rampas pergi! ain sudah tidak punya apa2. status bekas isteri menjadikan dia hampir mati...


p/s : Len kali beli buku... 

1 penasihat utama:

Bookmark Us

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

Copyright © IlhamHaikal | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com