...

Thursday, 6 March 2014

Baucer Buku RM250.00 | Senyum Panjang





Baucer Buku RM250.00 or BB1M dua2 ni same.. xlen xbukan.. herm..

Sebelum ni jealous tengok abam2 dan kakak2 kita dapat BR1M.... Mate jeling2 tengok kat diorang sebab dapat duit kan... mane tak jealous... diorang dapat duit.. macam2 boleh beli.. coklat.. handset... nasi ayam goreng... char kuey teuw.... dan bagai2 lagi..

Kita plak dapat kertas yang ade tulis RM50 .. laku untuk beli buku shj.... ohsem.. takpe.. bagus la tu.... Amalan membaca memang bagus dan dapat menambahkan lagi ilmu pengetahuan yang sedia ade dan memperkemaaihkan lagi pemahaman seseorang... OK.

Ape nak buat dengan baucer buku...??

bagi kami untuk pelajar tahun akhir ni. buku takdela nak beli sangat... kebanyakan duit kluar sebab banyak beli alat2 untuk buat projek tahun akhir... apekah boleh baucer buku digunakan untuk membeli barang tersebut..?? herm... kena inform kat menteri kewangan ni... adjust baucer boleh beli barang2 keperluan  projek pelajar untuk pelajar  tahun akhir... haaa amacam.. ade bran ka? haha..

tapi ape2 pun jom pakat2 cek tatacara nak guna BB1M nih..

TATACARA PENGGUNAAN BAUCAR
a)      Baucer akan dicetak oleh Percetakan Nasional Malaysia Berhad (PNMB) dan seterusnya mengedarkan kepada semua agensi/institusi

b)      Baucer ini adalah untuk pembelian buku - buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing

c)      Pelajar boleh menggunakan baucar ini di mana-mana kedai buku yang menyertai pelaksanaan inisiatif ini. Pelajar perlulah mengisi nama dan kad pengenalan di baucar tersebut. Pelajar perlu menunjukkan kad pengenalan ketika menggunakan baucar ini

d)      Sekiranya amaun pembelian adalah kurang daripada RM200, pelajar dibenarkan membeli peralatan pembelajaran seperti buku catatan dan alat tulis.Baki baucar yang tidak habis digunakan dianggap luput dan tidak boleh dituntut

e)      Jika amaun yang dibeli melebihi RM200, pelajar perlu membayar sendiri dan tidak boleh membuat tuntutan tambahan kepada Kerajaan

f)       Baucar buku yang diterima tidak boleh ditukarkan dalam bentuk wang tunai

g)      Tempoh sah laku baucar adalah selama 3 bulan sahaja

h)      Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012


erm.. ape korang faham dengan ayat nih

 " Baucer ini adalah untuk pembelian buku - buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing "

'peralatan pembelajaran.' macam boleh pakai je... ape2 pn nanti p kedai alat elektronik p tanya.. ok.. style.. +.+


p/s : Guna sebaik mungkin 






1 penasihat utama:

Fikri Krusher said...

good.. nk tnye kedai elektonik kt ane ye?

Bookmark Us

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

Copyright © IlhamHaikal | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com