...

Wednesday 12 March 2014

Betulkah Pesawat MH370 Dirampas

Banyak sebab2 kebarangkalian yang akan berlaku ke atas pesawat yang hilang Sabtu yang lepas... antara sebabnya ialah pesawat MH370 dirampas.. 


Betulkah pesawat hak milik negara kita dirampas?? Kenapa ia perlu berlaku sedangkan negara kita tidak ade masalah dengan negara lain. Semua orang mengetahui bahawa negara kita adalah negara yang mengambil berat akan masalah negara - negara lain. Adekah negara yang berkebajikan ini dilayan sebegini? ape salah Malaysia?


Sepatutnya TIDAK. Tapi apekah sebab lain penyebab hilangnya pesawat MAS MH370 tersebut. Banyak persoalan kini timbul. Banyak perbincangan dalam televisyen akan hal ehwal sebegini dan akhirnya menemui jalan buntu akan bagaimana hilangnya pesawat ini. 

Dan salah seorang daripada perbincangan telah mengungkapkan beberapa patah perkataan seperti :

"Bilamana berakhirnya sains di situ bermula kudrat Allah" 

Manusia lupa akan kekuasaan Allah S.W.T. apabila teknologi menguasai hati-hati mereka dan percaya teknologi mampu untuk mencari pesawat yang hilang. Apabila teknologi yang ade tidak mampu untuk mencapai suatu yang dinginkan pemikiran manusia menemui jalan buntu. 

Tetapi bilamana merujuk akan kekuasaan Allah, pemikiran manusia yang selama ini buntu berakhir dengan penerimaan yang baik oleh akal fikiran manusia. Otak manusia menerima dengan baik bila ia disandarkan dengan kekuasaan Allah. Dan beban memikirkan perkara itu tidak lagi membebankan fikiran manusia.

Jika kita mempelajari aspek atau cara otak memahami, ia memahami dengan ajaran dan latihan dan boleh mencapai tahap 100% pemahaman. oleh itu otak atau akal fikiran kita akan mencapai 0% kesalahan akan keupayaan untuk membuat kesimpulan dengan ape yang difahami. **(orang yang belajar neural network dia mungkin tahu benda nih.. hehe..)



Jika anda mempelajari akan teknologi Neural Netwok Controller, ia merupakan teknologi terbaru yang hampir mnyerupai fungsi otak. So, ape yang ingin disampaikan disini ialah pemahaman dan penerimaan akal fikiran manusia apabila disandarkan dengan kuasa Allah, ia dengan mudah tanpa rasa kebingunngan akal menerima dengan cara yang paling selesa.

SubhanAllah.... hebat nya Allah.

p/s : mungkin ade yang kurang faham akan maksud post hari ini... ape2 pun terima lah ia atas alasan kebenaran akan kehebatan dan kuasa Allah S.W.T.






0 penasihat utama:

Bookmark Us

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

Copyright © IlhamHaikal | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com