...

Monday, 29 July 2013

Aktiviti Selepas Terawih

~ Assalamualaikum ~


Bila Ramadhan je ade terawih... bila terawih je ade Ramadhan..... dan bila Ramadhan plak ade macam2 kuih  - muih yang tak pernah kita lihat untuk berbuka... colouring plak tuh... Gulllp...!! oh.. sedap nya....



Berbeza pula apabila selesai menghabiskan solat sunat terawih... especially di negeri Cik Siti Wan Kembang ni... biasa nya kedai-kedai yang menjual 'colek' lebih banyak dan majoriti masyarakat disini mengunjungi nya selepas penat beribadah... mesti orang luar tak faham colek itu ape.. 'colek' lebih kurang macam 'rojak' jgak la.. bahasa sebenar IH kurang pasti.. tetapi 'colek' kat sini ade banyak jenis.. colek buah... colek ayam.. colek lipo.. colek kerang dan so on...

                                                      Src : Instagram ~ ILHAM_AZHARI

Bukan sekadar colek sahaja... kalau tiap - tiap malam duk tibai colek jemu jugak... so.. bagi orang yang berbeza seleranya.. ade juga yang ke pantai untuk menjamu selera sambil menikmati angin pantai di waktu malam..
Pantai Cahaya Bulan (PCB) merupakan salah satu tempat yang ramai dikunjungi untuk menikmati pelbagai juadah makanan laut yang segar dan menyegarkan...

IH pernah beberapa kali pergi dan menikmati susasana disana.. memang syok dan menyeronokkan tambahan lagi keluar bersama rakan-rakan sekampung yang lama tak bersua... memang banyak perkara yang diperbualkan.. oh rase macam nak pergi lagi... tp entah bila plak la.. kebanyakan rakan2 cbuk dengan urusan kerja dan pelajaran.. seperti juga IH....


IH rase korang lagi banyak aktiviti menarik yang korang buat selepas terawih... yang paling membosankan ade juga yang tido awal selepas terawih kan.... oh... amat membosankan......

tp IH bersangka baikla.. sebab korang nak bangun Tahajjud waktu malam mungkin...... hehe


p/s : sekadar perkongsian...:)

  







0 penasihat utama:

Bookmark Us

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

Copyright © IlhamHaikal | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com